Matproblemer.   2 comments

Det kommer kanskje ikke som noen veldig stor overraskelse for noen at jeg har litt problemer med mat. Som en del overspising fordi noe er godt. Som det å ikke klare å kutt ned på godt til en gang i uken (til tross for at jeg så og si nesten ikke drikker brus i det hele tatt. Det skjer bare innimellom hvis jeg får skikkelig lyst på det, og selv da ender jeg som regel opp med Farris Bris av en eller annen sort).

Men det jeg egentlig sliter mest med for tiden, bortsett fra å finne middager, er å finne ut hvor mye (eller lite) mat jeg skal spise i løpet av dagen. Hver dager går stortsett greit, bortsett fra kanskje om kvelden. Lørdager spiser jeg som regel for lite, siden det ikke er bestandig jeg rekker å spise så mye på jobb. Søndager går stortsett greit, bortsett fra at jeg sjelden spiser mellommåltider. Jeg synes også det er litt vanskelig å finne ut hvor mye jeg skal spise sånn i forhold til at jeg trener 3 dager i uken (+ at jeg prøver å gå mest mulig tur-retur Majorstua – høyskolen, samt i trappene på skolen. Selv om jeg noen ganger de siste ukene har tatt trikken deler av veien og gått resten. Mest pga is og glatte vintersko.).

Spesielt etter at jeg begynte på p-pillene i oktober har jeg vært litt redd for å faktisk ende opp med å spise for mye (og da legge på meg igjen). Men dette har, heldigvis, ført til at jeg klarer å spise litt oftere. Iallefall i ukedagene når jeg er på skolen. Jeg har godt fra å spise knapt to ganger i løpet av en dag på skolen til 2-3 ganger, litt avhengig av hvor lenge jeg er der. Dette har fungert veldig godt. Bortsett fra de periodene jeg faktisk er skrubbsulten, selv om jeg vet at spiser mat som gjør meg mett og som jeg da ofte holder meg mett med løpet av en dag. Problemet er at jeg da ikke vet om det er pga p-pillene, fordi jeg da har generelt har spist litt for lite de siste dagene (dette har ofte skjedd i begynnelse av uken) eller rett og slett fordi jeg spise for lite mat i forhold til slik jeg trener.

Så jeg synes det er ufattelig vanskelig å finne ut hvor mye jeg egentlig skal spise. Jeg blir tullete av dette. Jeg legger iallefall ikke på meg (foreløpig), så da må jeg kanskje gjøre noe rett. Hadde jeg bare klart å kutte ned på godtet, så hadde det sikkert hjulpet litt. Jeg trenger noen som bare kan ordne alt av mat til meg, slik at jeg bare kan spise den og slippe å tenke på det.

Posted 24. januar 2011 by IborgLisa in Div. poster

2 responses to “Matproblemer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alt æ kan si er tenk volummat for å unngå å bli så sulten. mat som fyller opp men ikke har noe kalorier i seg.. og det er som regel mat man ikke er så glad.. du vet grønnsaker,salat uten dressing. proteiner metter jo.. d e vanskelig, æ har samme problemet selv.

Legg igjen en kommentar

