Tunge tider?   4 comments

Jeg er i så merkelig humør for tiden. Halvveis glad, halvveis sliten (allerede), halvveis sur på mye og halvveis lyst til å gråte av alt. Jeg kom tilbake til Oslo på tirsdags kvelden, og hadde alt annet enn lyst til å komme nedover igjen. Jeg måtte bruke formiddagen til å pakke kofferten på nytt, og kose med Filemon pusen, være lei, fryse og har lyst til å gråte. Heldigvis oppdaget jeg på onsdagen at hun på kollogvie gruppen heller ikke hadde hatt så mye lyst å komme nedover igjen heller. Godt det ikke bare er meg. Mye av grunnen til at jeg ikke har hatt lyst til å dra nedover er at jeg ikke har fått slappet av så mye som jeg hadde håpet på i jula. Dvs jeg har fått sovet en del og slappet av litt, men det at vi har vært borte i jula og det faktum at jeg ikke hadde noe særlig lyst til å dra bort har nok mye av skylden for avslappingen. Samt at det var mye stress de siste månedene på skolen sitter nok enda litt i meg.

Det at jeg faktisk har lyst til å flytte (igjen), gjør det også tungt for meg. Det er mange forskjellige grunner for det egentlig. Mye pga all støvet som er i huset (har blitt allergisk mot støv), at det at det er lydt og kaldt når det er kaldt ute. Men også veldig mye pga hun som »passer» på huset og styrer med oss leieboere. Jeg orker ikke skrive så mye om det, men akkurat hun spiller veldig mye inn grunnen til å flytte. Det verste at det er den av grunnene som jeg ikke kan fortelle til mamma. Eller jeg kan jo det, men problemet er at mamma kjenner de som var grunnen til at jeg fikk rommet i første omgamg, og de virker som begge de liker «huspasseren» godt. Og jeg vil ikke at alle skal vite akkurat hva hun gjør som irriterer meg, og jeg er redd for at alt bare blir feil hvis jeg begynner å fortelle alt dette til mamma (og hun da skal fortelle hvorfor til andre igjen). Og at hun da skal fortelle at jeg har flyttet eller er på tur til å flytte. Så jeg har funnet ut at alle ikke trenger å vite alt av grunner. Bare at jeg er allergisk mot støv og at jeg vil flytte for å se om det hjelper.

Heldigvis så skal jeg på en visning nå på tirsdag som kommer. Litt dyrere husleie, ikke strøm inkludert i prisen (ser det ut som), men på kartet ser det ut som at det er muligheter for å kunne gå til skolen (igjen). Men samtidig vet jeg ikke helt. Må nok bare vente å se til etter tirsdagen, på hvordan det ser ut (og om hvorvidt rommet er møbelert). Jeg har ingen anelse på hvordan jeg kommer meg dit, men jeg fikk nummert til hun som styrer med visningene. Så jeg kan kanskje sende henne en sms på en eller annen gang på tirsdagen.

Jeg håper egentlig humøret stabillisere seg snart. Jeg er ganske lei allerede av å føle meg som en fjortenåring som er ustabil i humøret. Heldigvis merket jeg at det hjalp litt på med trening på torsdag og fredag (selv om jeg var sliten på fredagskvelden).  Så bare det er grunn nok til å fortsette å trene 3 ganger i uken. Selv om jeg kanskje må vudere å bytte bort treningen på mandagen med en annen dag i en periode. Mest fordi vi fram til april har forelesning til 16.15, så da spørs det om jeg rekker hjem, få i meg litt mat før jeg drar igjen (og da senest med 18.21 tbanen) og rekker spinningtimen kl 19. Jeg skal iallefall prøve i morgen og hva som skjer.

 

Posted 9. januar 2011 by IborgLisa in Div. poster

4 responses to “Tunge tider?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Skylder på mørketia… humøret mitt er også svingene, bare å se på ho du vet gjør mæ pissforbanna.. muligens ekstra nu som æ har mensen..

    håper du finner noe annet sted å bo, et sted der du trives og kan være dæ sjøl!
    tvi tvi i morgen da ;))

    vært å trent i dag, det var godt 😉 godt å komme sæ ut litt!

  2. Helt enig med daysi – e nok mørketiden som spille inn! Vent til det blir lysere og vi går mot sommer, da vil du merke en betydelig oppsving i humøret! Korsn va leiligheta?

    • Den var helt greit, men rommet ganske lite. Men fikk den ikke, de skulle bestemme seg på torsdagen. Regner med at æ ikke fikk den siden æ ikke har hørt noe fra dem.

Legg igjen en kommentar

