Et nytt år.   2 comments

Og jeg er faktisk ganske så motivert til å fortsette de endringene jeg begynte på nå i høst. Selv om det faktisk kommer til å ta sin tid før alt kommer til å bli slik jeg vil ha dem. Kanskje like greit at det kommer til å ta en stund, slik at jeg venner til til det. Jeg har riktignok ikke fått gått så mange turer i jula som jeg har håpt på, men jeg er fullstendig klar til å begynne å trene igjen på torsdagen. Det høres kanskje litt merkelig å være klar til å begynne å trene så sent i neste uke, men jeg er ikke i Oslo igjen før tirsdagskvelden. Også har vi en sen ettermiddagsforelesning på onsdagen. På formiddagen på onsdagen må jeg handle mat, handle pensumbøker, fylle på måndeskortet (må virkelig huskes på!) og dra på forelesningen. Hvis vi skal ha den, ergo ingen tid for trening da.

Vi har vært bortreist i jula og kom hjem på torsdagen. Noe jeg ikke har lyst til å gjøre igjen flere ganger. Jeg føler meg sikkelig vanskelig, men jeg har ikke hatt så veldig koselig egentlig. Ikke har jeg gjort så mye heller. Har lest 1,5 bok,  heklet opp nesten to hele nøster i løpet av halvannen dag, gått noen få turer, spist kaker, drukket kaffet, sovet, kjedet meg og blitt lei av skravling.  Jeg har også funnet ut at jeg egentlig ikke helt passer inn i familien. Verken på mammas eller pappas side. Alle er så ulik meg, og jeg ender opp med å ikke snakke så mye når jeg er med noen av familien. Så dermed ender jeg egentlig bare opp med å bli oversett. Eller ikke oversett, men det virker som om ingen egentlig tenker på meg. Det har vist seg nå også når vi har vært borte. Jeg har knat sagt ett ord,  fordi ingen hendvender seg til meg, og jeg får aldri inn ett ord noen plass. Så det ender meg at jeg aldri orker å prøve å si noe, og ingen sier noe til meg. Er det rart jeg ikke har lyst til å gjøre det igjen i jula?

Jeg klarer forøvrig at jeg ikke helt vet om jeg vil dra ned til Oslo eller ikke. Eller på en måte vil jeg aller helst ned dit fortest mulig. Selv om yvaidaysi ikke bor der lengre, så har jeg mer å gjøre der enn her hjemme. Med skolen, treningen og jobbingen. En viss grad av liv, selv om jeg egentlig ikke har så mange venner der enda. Men samtidig har jeg lyst til å være mer her hjemme, sikkert fordi vi har vært borte i jula. Men jeg vet at jeg sikkert ender med å spise for mye usunt, for lite og ha for store måltider, og ikke gå så mange turer – selv om jeg faktisk liker å bevege meg og selv om jeg faktsk planglegger dem. Det er så vanskelig. Jeg merker at jeg faktisk har veldig lyst til å flytte nordover igjen når jeg er ferdig på skolen, og så håper jeg virkelig at jeg lykkes med livsstilomleggingen. (Selv om den er langt fra perfekt enda, så har jeg faktisk spist mindre godt og kaker denne jula enn det jeg har gjort tidligere. Et godt tegn kanskje?).

Ps: Jeg sendte kaffemannen en melding på facebook på tirsdagen før jul. Ingen svar. Huff. Jeg håper virkelig at jeg klarer å oppføre meg normalt mot han på onsdag i neste uke.

Posted 1. januar 2011 by IborgLisa in Div. poster

2 responses to “Et nytt år.

Subscribe to comments with RSS.

  1. magen min e helt kokko pga jula.. blir masse masse trening for meg også framover! er ikke meningen å passe i familien man er født i, men den man velger selv 😉 ergo vi feire jul sammen i år om det er mulig.. vet jo aldri hva som skjer nå framover mot desember 😉

Legg igjen en kommentar

