Regndag.   4 comments

Jeg sitter her og hører på regnet, vinden samt en Taylor Swift sang. Bra kombinasjon, til tross for jeg at begynner å lengte etter skikkelig høstvær. Det er litt merkelig, jeg liker høsten. Liker at det blir litt kaldere i lufta, at det blir en del regn (til tross for at jeg ikke har skikkelig regnjakke, noe som må kjøpes i august en gang) og at det kanskje blir å blåse litt mer.

Det er litt merkelig egentlig. Jeg har i løpet av de siste 3-4 måndene fått litt bedre selvtilitt, til tross for noen nede perioder med veldig lav selvtilitt innimellom. Det er til tross for at jeg ikke har gått ned så mye vekt som jeg burde ha klart, ikke har klart å trene så mye som jeg burde og ikke klarer å spise så regelmessig som jeg burde. Men jeg merker at jeg ikke er langt unna for å bli bedre på alle disse punktene.  Men jeg har endelig funnet et studie jeg faktisk liker, og det så pass mye at jeg faktisk leser det vi har fått av sommerpensum (og hvor jeg gleder meg til å begynne på igjen an til høsten, til tross for at jeg gjerne skulle ha jobbet fulltid). Dvs jeg har nettopp fått tak i 3 av de siste bøkene, har bare en jeg ikke har fått tak i enda.  Jeg er riktignok enda dårlig å ta kontakt med folk, men jeg er likevel blitt kjent med en god del nye mennensker som jeg har kontakt med i variende grad.

Deltidsjobben min merker jeg at jeg mester mer. Det var litt tung i begynnelsen av måndeden. Men jeg merker etter forrige uke at det er lettere å huske de enklte tingene, litt lettere å hjelpe kunder.  Jeg merker at det er av de andre lørdagshjelpene som jeg ikke er så overbegisert over, men bortsett fra henne så liker jeg de andre. De siste to gangene (tirsdag + i går) har det faktisk også være ganske morsomt å være på jobb. Til tross for litt små sære og ekle vitser på tirsdagen siden noen hadde tatt feil jobbt-skjorte og brukt min, og enten tatt den med hjem eller lagt den helt feil.  (daysi, jeg forteller deg den senere, fordi jeg tror du faktisk også kommer til å like den. Holder på å le meg i hjel nårjeg tenker på den).

Riktignok skulle jeg ønske jeg hadde en jobb som er mer relevant for studiet, men jeg må bare fortsette å ha denne jobben til jeg får noe annet. Så for tiden er alt ganske bra med meg. Jeg skulle ønske jeg kunne ha vært lettere og bli kjent med folk, holde kontakten med dem og faktisk bli skikkelig venner med dem. Kanskje det også kommer etterhvert, det håper jeg virkelig.

Ps: Jeg var innom på kaffesjappa ved skolen etter at jeg hadde vært på biblioteket der. Han ene, litt fine (mørke) som jobber der så sliten og litt lei ut, og jeg hadde bare lyst til å spørre han om det gikk bra med han. Men jeg tørr liksom ikke å gjøre det heller siden jeg bare innom en der og egentlig ikke kjenner han i det hele tatt.

Posted 29. juli 2010 by IborgLisa in Div. poster

4 responses to “Regndag.

Subscribe to comments with RSS.

  1. oki; NYSKJERRIG!

    du kan spørre om han har det ok, husket jeg brukte å få det spørsmålet av stamkunder når de så at jeg var litt nedenfor!

    så faktisk forrige lørdag at selvtilliten din stiger, det er bra! Meget bra! forresten jeg hadde to spinningstimer i dag, er helt dø overhele kroppen!

  2. Ingenting e bedre enn at selvtillitten din stig! Fortsett i den retningen så vil den stige enda mere! Og kanskje du snart en dag føle dæ komfortabel nok til å spørre han kjekke om det går bra med han.

    Ypperlig – liker det æ les 🙂

    • Håpe den holder seg jevn og stiger litt mer etterkvært. Kjenne at det er litt godt egentlig.

      Hadde egentlig bare lyst til å gi han en klem og før æ spurte kordan det den dagen. Men klemmen er kanskje upassanes når æ egentlig ikke kjenne han.

Legg igjen en kommentar

