Ikeatur med ingen skattepenger.   2 comments

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert siden jeg ikke har fått skattepengene mine enda. Det er litt irriterende fordi veldig mange jeg kjenner har fått sine, samt at mammaen min hadde fått sine inn på kontoen i går. Vi får da også fra samme kommune, så da syns jeg det er litt merkelig at jeg ikke har fått de enda. Brevet om jeg skal få de hadde kommet i går, bare ikke pengene. Jaja, de kommer sikkert over helgen. Håper jeg. (I tillegg så oppdaget jeg at jeg får ca 800 kr mindre tilbake enn jeg trodde. Dobbeltsjekket i går kveld, men jeg tror jeg leste feil siden jeg ble så glad for å få penger tilbake).

Daysi skulle på Ikea i dag sammen to andre som også er på Nimi nå for tiden, så hun spurte om jeg ble dem. Siden jeg har fri i dag, og egentlig ikke hadde noen andre planer, så ble jeg med. Jeg var ende i sentrum lenge før de var der, så jeg hadde plutselig mye ekstra tid, og fikk være på biblioeket og drukket smoothie.

Vi endte opp med å dra til den Ikea’en som jeg ikke hadde vært på tidligere. Egentlig så skulle jeg bare se etter noen oppbevaringsbokser som jeg ikke så da jeg var på Ikea sist. Og siden jeg hadde fått sms fra mamma om at hun hadde på skattepengene i går, så orket jeg ikke sjekke om jeg hadde fått dem. Så jeg gikk utfra det. Det var litt dumt egentlig, for plutselig fant jeg mye som jeg egentlig ikke visst at jeg skulle ha. Servietter, sengetøysett som jeg falt pladask for (to stykker, selv om jeg bare falt for det ene), masse oppvaringsbokser i forskjellige farger, to pakker med ekstra putevar og en laptop pute.  Siden Daysi egentlig er en av snilleste jeg vet, endte hun opp med å betale for meg. Mot at jeg betaler 200 % rente. 😉

Det var kjempekoselig å være der, selv om det var varmt og jeg ble sliten. Når jeg kom hjem ble faktisk akutt sulten og var svimmel til tross for at vi både spiste og drakk vann mens vi var der. Det er sikkert straffen fra i går siden jeg ikke spiste nok mat eller drakk nok i går. Men jeg har sett film, spist, drukket vann og te. Så nå har det faktisk gått over. Så nå sitter jeg har og hører på musikk og bruker laptop puten. Veldig greit å ikke ha pcen rett på fanget.

Ps: Jeg brukte litt mye penger i går på ting som jeg trenger. Ett par singletter, og nye bh’er, truse og bikni på 30%. Da går det plutselig litt mer penger enn planlagt. Også tullet jeg om renta, men pengene skal daysi få tilbake så fort jeg får lønn og skattepenger.

Posted 26. juni 2010 by IborgLisa in Div. poster

2 responses to “Ikeatur med ingen skattepenger.

Subscribe to comments with RSS.

  1. ja for renta er på 300% mohahaha.. så snill er jeg!

    det var koselig på ikea,de andre storkoste seg og jeg var jo i drømmeland da jeg spiste den kaka!

Legg igjen en kommentar

