Stappmett lørdagskveld i soffan.   2 comments

Jeg sitter hjemme hos mamma, og er stappmett. Igjen. Vi har nemlig spist veldig nydelige marinterte kyllingfileter (made by me) , salat, revet ost og wraps. Det er noe mamma og jeg har spist veldig ofte på lørdagene, og det er helt kjempenydelige. (Daysi, det må vi lage sammen en gang snart).  Mamma sitter nå og ser på «sykehuset i Aidensfield», mens jeg bare sitter i sofaen og slapper av. Og har lyst på te, selv om jeg sikkert bare blir kvalm hvis jeg drikker det nå.

Egentlig så savner jeg sofaen til mamma når jeg er i Oslo. Det høres merklig ut, jeg vet. Men jeg savner å sitte her og slappe av, og kose med Filemonpusen min. Eller mamma sin pus. Jeg er ikke sikker på hvem han er sin egentlig. Uansett så savner jeg han også veldig mye. Det har vært så godt å kose med han nå disse to dagene jeg har vært hjemme så langt. Selv om han var litt upraktisk i formiddag og la seg midt på kompendiet jeg holdt på å lese i.

Jeg var innom en tur hos pappa i dag også. Fikk gjort litt klassifikasjon mens var der, gikk yngstebroren min bursdagsgave hans. Mormoren, tanten og søskenbarnene til småsøskene min kom i går, og skal være til der til mandagen pga konfirmasjoen. Plutsetlig kom stemormoren min med en gave til meg, fordi det hadde hun tenkt på så lenge at hun hadde hatt lyst til å gjøre. Så jeg fikk en kakespade av sølv av henne. Jeg ble helt overgitt, og veldig glad. Hun er så utrolig koselig, og er veldig sprek til tross for hun er langt opp i 80 årene.

2 responses to “Stappmett lørdagskveld i soffan.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Så snilt av henne å gi deg en gave, og ja vi får lage den kyllingen så snart du er hjemme igjen!

Legg igjen en kommentar

