Finnes det noen snille smarte mennesker?   2 comments

Som orker å lese gjennnom denne siden om tollberegnier av netthandel? Også blar dere ned til der det står om varer fra 200 kr må fortolles, og der står det ett avsnitt hvilke varer som er tollfrie. Der under står det dvd-er.  Kan dere smarte mennesker svare meg på om det betyr at jeg kan bestille en sesong som koster £ 22.99, (rundt 230 nkr), uten å være nødt til å betale toll for det?
Posted 13. juni 2009 by IborgLisa in Div. poster

2 responses to “Finnes det noen snille smarte mennesker?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du slipper å betale toll på DVD-er. Men du må betale moms på 25 % av pris OG frakt når prisen på varen overstiger 200 kr. Pluss fortollingsgebyr til Posten på (tror jeg) 149 kroner. Det blir altså fort ulønnsomt å bestille varer som koster over 200.

    • Så tollen må betales uansett hva man bestiller, så lenge det er for mer enn 200 kr ja? Det var egentlig deg jeg hadde regna med, selv om det hadde vært litt fint med et smutthull. (Og jeg føler meg bare litt dum når jeg ikke klare å tolke sånn veldig tvetydige lova og regla.)

Legg igjen en kommentar

