Får ikke gjort noen ting.   3 comments

I dag har jeg hatt en del ting på programmet. Vaske en maskin med klær – slik at jeg har rent undertøy til påska (ganske så nødvendig), og vaske en maskin med klær, (slik at jeg får med noen t-skjorter jeg liker), ordne søknaden på samordna opptak  (slik at jeg kanskje har studietilbud til høsten, selv om jeg innerst inne håper jeg at jeg får en fast heltidsjobb før den tid), gå tur (litt viktig det også siden jeg vil ned i vekt og komme i bedre form) og skrive jobbsøknaden til en jobb som jeg har litt for lyst på (som helt sikkert går til noen andre – uansett hvor bra søknaden min blir).

Og hva har jeg egentlig gjort i dag? Jo; hentet posten, sett 3 epiosder av Medium, lest ferdig Wizard and glass av Stephen King, begynt og lese boka Astrid and Veronika, vasket opp, lagd deler av middagen, dekt bordet, sett på nav og finn etter ledige jobber som jeg kan søke på, hentet posten, kosa med katten, snakket med daysiblue, sett på tv og begynt å skrive på søknaden til den jobben jeg har veldig lyst. Ikke har jeg fått gått tur – selv om det jeg hat hatt lyst til det, eller noe annet. Og jeg får bare dårlig samvittighet for at jeg ikke får gjort noenting som helst.

Egentlig har jeg lyst til og komme i god (iallefall en hel del bedre) form. Og egentlig så har jeg lyst til å begynne å jogge.  Det eneste er at jeg føler meg så teit når jeg prøver på det, og dessuten så har jeg ikke gode joggesko til å jogge med heller, og dessuten så liker jeg ikke føret nå om kveldene heller. Litt småglatt på veien pga solen og varmegrader på dagtid (som gjør at snøen smelter på dagtid), og kuldegrader og is på kvelden. Noen som ser unnskyldningene mine på lang vei?

Det verste er at jeg egentlig klarer litt mulittaksing, og egentlig så kan jeg være effektiv. Bare jeg kommer meg i gang. Argh. Men i morgen skal jeg gå tur, og sette på maskin med undertøy når jeg kommer hjem fra jobb. Og kladd litt mer på søkndaen (daysi; du må lese gjennom før jeg sender), få ordnet studiesøknaden og sikkert få overført litt penger fra sparekontoen slik at jeg klarer meg i Oslo de 2-3 første dagene til lønna kommer.

4/5 dager igjen. Og noen som klarer og se hvorfor jeg ikke klarer å forbedre situasjonen min? 100.ooo poeng til den første med rett svar!

Posted 31. mars 2009 by IborgLisa in Div. poster

3 responses to “Får ikke gjort noen ting.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hehe, velkjent problem. Æ tenke som så at du ikke klare å forbedre situasjonene din fordi du har flere episoder igjen av Medium, en bok å lese og av det faktum at klesvask e verdens kjedeligste ting. Men så tenke æ at du alikevel kanskje klare å gjøre alt likevel bare for å bevise at æ tar feil? 🙂

    Faktisk så ble æ ferdig med Medium sesongen i går. Mohaha. 🙂 Men har dessverre endt opp med å faktisk se ferdig ses 1 av Queer as Folk. Charlie Hunnam som ung homofil. *sukkerlittmensmansiklermed tanken* 😉

    Men æ har fått gjort litt i dag. Satt over litt penga, ordna samordna opptak søknaden, vaske klea, hengt dem opp, lagt sammen klea. Så nu er det bare og prøve å skrive den forbanna jobbsøknaden.

  2. Det er vel ting i det du skriver som kan tyde på at du heller vil ha jobb en student-tilværelse. Selv om det kan ha sine kjekke sider å være student, også. Akk ja, det begynner å bli noen år siden. Men vi krysser fortsatt fingrer og tær for deg i så måte, selv om det er finanskrise og gode greier. Lykke til.

    Hva, er du ikke slank og velproporsjonert, sånn egentlig…? 😀

    Egentlig så vil æ ha en fast fulltidsjobb. Men samtidig så er æ veldig lei av å gå sånn her – så hvis æ ikke får meg jobb før høsten, så blir det mest sannsynelig bibliotekarstudie. Jeei, så blir det forhåpentligvis lettare og få seg jobb etter det.

    Velproporsjonert er æ vel kanskje, bare ikke så slank. 😀

  3. Vel, studietilværelsen kan ha noe for seg, helt klart. Og all den tid den bidrar til bedre jobbsjanser i etterkant, så er det kanskje like greit å gå på med den er krumme halsen…! Men å er det helg og snart påske og allslags…! 😀

Legg igjen en kommentar

