Forgive me father   2 comments

for jeg har visst begått synd. Iallefall på lørdagen da jeg endte opp med å kjøpe en ny veske.  Men heldigvis så begikk jeg mindre synd enn ventet, siden jeg faktisk klarte å la være å kjøpe alle de bøkene jeg så som jeg hadde lyst på.  Litt selvkontroll kan jo kanskje utvise jeg også, selv om det kanskje hadde vært fint om jeg klarer det når det er snakk om andre ting også. (slik som vektnedgang).

I dag skulle jeg egentlig ha møtt en gammel vennine (eller hun er vel mere bekjent nå for tiden) på cafe i byen. Men hun sendte meg en melding i går kveld om at hun var nødt til å avlyse det. Og jeg endte med å være veldig skuffet. Egentlig mere enn det jeg trodde at jeg kom til å være.

Men i stede for å ringe til studentsamskipnaden som jeg hadde lovt mamma at jeg skulle gjøre i dag, så ringte de fra barnehagen i morges og lurte på om jeg kunne komme. Siden jeg da ikke hadde noen form for avtale lengre, så sa jeg ja. Siden jeg trenger pengene. Men istede for å finne en løsning på hva jeg skal gjøre fremover, så blir jeg bare mere rådvill. «Alle» rundt meg mener/vil at jeg skal til Tromsø for å studere. Det vil jeg egentlig også. Bare ikke nå.  Og jeg ender bare med å føle meg presset til å dra oppover dit -selv om jeg egentlig ikke vil det helt nå.

Eller jeg vil ta det, og det hadde vært godt å få tatt det. Men jeg syns det blir litt dumt i forhold til barnehagen, som bare plutselig kommer til å få beskjed at jeg drar. Og så vet jeg ikke helt om jeg faktisk er såpass motivert til å begynne å studere igjen at det er noe vits i å ta det. Aller helst vil jeg klare å få sånne noenlunde bare karakterer, og det er jeg faktisk ikke sikker på om jeg kommer til å klare.

Alt jeg egentlig vil er å ha en fast jobb, en egen plass og bo, og klare å forsørge meg selv. Egentlig så jeg jo ikke så forbanna kravstor, hvorfor skal det da være så vanskelig?

Ps: det er vel ingen her som er gode på drømmetydning? Fordi jeg hadde en fin drøm i natt som hadde vært fint å fått noen meninger om, bare for å høre om det er min fantasi som er spinnvill.

Posted 5. januar 2009 by IborgLisa in Div. poster

2 responses to “Forgive me father

Subscribe to comments with RSS.

  1. Utfra det du skriv så kan det hende du ikke bør dra til Tromsø. Skal man studere så må man være motivert og får ikke inntrykk av at du e så motivert akkurat no. Kan du ikke utsette det og begynne til høsten eller om ett år?

    For å si det sånn: Mest sannsynlig 99,9 % sjanse for at æ ikke dra til Tromsø. Klarer ikke tanken på å begynne å studere nu, selv om det kanskje hadde vært mest sannsynlig. Og selv om det egentlig hadde vært aller best å fått flytta igjen.

    Men da blir æ bare å fortsette å være vikar, søka jobba, prøve og trene og dermed søke skola til høsten igjen. Kanskje det blir bedre da.

  2. Æ syns du skal utsette det til du er motivert.

    Eller iallefall til høsten, også håper man at det dukker en fast 100% jobb før den tid. 😉 Eller så må kan prøve seg på studia i Oslo med jobb ved siden av.

Legg igjen en kommentar

