Hva gjør jeg nå tro?   6 comments

Jeg sendte i forrige uke en oppmedling til noen emner nå på vårparten på universitet i Tromsø.  Det er emnene på slutten av førsteåret av bachelor’en i dokumentasjonsvitenskap, som er en grad som jeg kunne tenkt meg å ha. Fordi da kan jeg jobbe som bibilotekar, og da vil ha litt bedre muligheter til å få meg jobb.

Da jeg endelig fikk sjekket mailen min i går, så hadde jeg fått svar. Jeg var kommet inn – og studiestart er 7 jan. Men nå  vet jeg ikke om jeg vil ha ta det nå likevel. Fordi jeg hadde ikke helt regnet med å komme inn, siden søknaden ble sendt i posten hvertfall en uke etter fristen gikk ut.  Men så nå vet jeg ikke, fordi jeg vet ikke helt om jeg får meg boplass, eller studielån til da. (Jeg må betale studieavgift før 1 feb, ellers så mister jeg plassen). Så jeg klarer ikke å bestemme meg. Om jeg skal ta det nå, eller vente til det neste skoleåret.

Fordi etter at jeg har jobbet i barnehagen så har jeg merket hvor godt det er å jobb med noe annet enn det å vaske. Og egentlig så vil jeg vaske veldig mye mere før jeg tar noe mere. (Og uansett så blir det deltidsjobb med studiene – hvis jeg får det) Men så er det spørsmålet om kommer jeg faktisk til å få meg fast heltidsjobb snart. Fordi hun jeg vasker for skal visst fortsette med ordningen slik det er nå, og jeg kan fortsette å være vikar i barnehagen. Så jeg vet rett og slett ikke i det hele tatt.

Og så vet jeg egentlig ikke om jeg er helt klar for å begynne å studere igjen nå. Så nå vet jeg rett og slett ikke i det hele tatt.

Posted 18. desember 2008 by IborgLisa in Div. poster

6 responses to “Hva gjør jeg nå tro?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du må se på det som en enorm mulighet. Kan være du blir å angre mye hvis du ikke tar plassen. Bruk juledagene på å tenke skikkelig igjennom ka du vil og ønske. Følg hjertet og ikke hodet. Hodet skrulle for mye til tider

    Æ er så revet mellom valgan egentlig. Men æ er redd for at hvis æ venter til neste skoleår, at æ da bare blir gående sånn som æ har gjort det her siste året. Med bare litt vasking, og litt i barnehagen når de trenger. Men samtidig så har æ aller mest lyst til å bare satse på å få en jobb, og jobbe heltid ei god stund før æ begynner på noe.

    (Men æ skal sende mail til studentsamskipnaden nu i helga, sånn at de har den til mandagen. Fordi æ skal høre om de har noen ledige hybla, og eventuelt kor de er hen, fordi æ trenger jo en plass å bo hvis æ skal ta det.)

  2. Ja, som Sissel skriver, dette kan være en enorm mulighet. Men samtidig…så tenker jeg…at hvis du kom inn nå, så kommer du kanskje inn til høsten også…? Og det skader jo ikke å jobbe litt nå når du endelig har fått litt jobb å gjøre, sant? Og spare opp litt penger og slikt.
    Men det kan hende det er lurt å begynne å studere nå også, så blir du fortere ferdig. Det der med penger til studieavgift, og et sted å bo, det ordner seg alltids! Lindis syns nok at du heller skulle studere i Oslo da :))

    Æ kommer nok inn til høsten også, fordi i år så var det ledige plassa der når inntaket var ferdig. Men da tenkte æ: æ få en jobb nu med den gang før æ begynner på noe. Men vi vet jo alle kordan æ har det nå.
    Så æ kommer nok inn til neste år også. Men æ har de fagan de har på høsten, så æ trenger ikke begynne før vårsemestret da heller. Det er litt kjipt, fordi æ egentlig så har æ lyst til å få meg jobb så fort som mulig, evt melde meg som vikar i omsorgsbolig, være vikar i barnehagen ved behov og mest sannsynlig vaske en gang i uka. Også har æ lyst til å flytte ned til hovedbyen, få meg jobb der. Finne leilighet sammen med daysi, og bo der noen år. Evt få en stor deltidsjobb, og begynne på bibliotekatstudie ved HIO. Men der skal det visst være mye å gjøre, så da må visst ha en jobb der æ enten kan jobbe på ettermiddagen eller natt.

    Og nu har æ bare gjort meg sjøl enda mere usikker. *Sukk.* Selv om æ vil bo sammen med daysi og gjøre Lindis tullat. *mohahaha*

    (Ps. det er unge i barnehagen som har et navn som begynner på samme bokstav som det enkelte andre gjør, så det æ har lyst til å bruke det navnet i stede på ho)

  3. Æ synes du skulle ta plassen, eller undersøke alt som må undersøkes først. Hadde vært greiere om plassen var i oslo…. Men håper at du trive med det valget du tar, Uansett hva du velger så bor jeg i oslo.. ikke i tromsø…

    Nei, kååm åån. Innvader Tromsø sammen med meg, så kan bo begge flytte til Oslo senere.

  4. God jul snuppeluppa! Håpe du kose dæ masse og ikke tenkte dæ ihjel. Gjør det som hjertet sier du skal gjøre! 🙂

    Hjertet mitt sier vært fornuftig, få deg heltidsjobb og studer samtidig. Så æ vet ikke helt. 🙂 Masse god jul til deg også.

  5. Pakk og dra.. D e flust av barnehager som trenger ringevikarer i Tromsø så æ tror ikke du blir gående uten jobb der..

    Og fløtte du til Tromsøbyen så kan æ besøke dæ litt no og da.. 🙂 Har tenkt mæ til byen en tur på nyåret, vet bare ikke helt når enda..

    Kos dæ i jula..

  6. Jammen egentlig så vil æ heller jobbe i en bokhandel e tt par ganga i uka hvis æ skal begynne å studere igjen. Men de bruke ikke å ville ha meg.

    Og hvis æ flytter til Tromsøbyen så mye du komme. Ellers blir det bråk. 😉

Legg igjen en kommentar

