Adventsfredag.   5 comments

I dag var jeg på det intervjuet på bokhandlen. Bortsett fra at det ikke var som de intervjuene som jeg har hatt tidligere – dette minnet mere om det «intervjuet» som jeg hadde på sykethjemmet jeg jobbet på for ett par somre siden.  Der ville hun bare møte meg, og få referanser (fordi de da desprat trengte folk, så hun hadde vært ganske så sikker på at jeg skulle få den).  Men hun skulle ha noen flere folk der, så jeg får ikke vite noe før i neste uke. Eller det vil si: hvis jeg ikke får noe før fredag i neste uke, så får jeg den ikke.

Det virker ganske litt greit, men samtidig så følte meg litt dum. Fordi hun lure på om jeg hadde noen spørsmål, og det sto faktisk helt stilt i hodet mitt. Arg! Men hun sa at jeg bare skulle ringe hvis jeg lurte på noe, og da jeg kjørte hjem så fikk jeg det geniale spørsmålet: Får jeg rabatt på bøkene, ja? Men jeg har en følelse av at det kanskje ikke er helt smart å gjøre.

Og egentlig så var det litt kjipt å ha dette i dag, fordi de ringte fra barnehagen og lurte på om jeg kunne komme i dag. Men det siden jeg hadde allerede avtalt dette, så syns jeg ikke helt at jeg kunne avlyse det. Det er andre morgen de ringer meg fra barnehagen, og det er andre morgenen jeg ikke kunne komme. Siden den første gangen hadde hun jeg vasker for den siste resten av den ekstra ferieuka si. Så dermed vasket jeg for henne da. Og uheldigvis så hadde jeg sovet dårlig den natta den morgenen de ringte fra barnehagen, så jeg kjente ikke helt at jeg kom til å klare begge deler.

Men tilbake til i formiddag, da fikk jeg gjort noen småting jeg har utsatt. Som å få tak i de siste tingene til gaven til daysiblue, og få kjøpt mere julegavepapir på Nille. Og kjøpe mere lilla lys til adventstake.  (Mamma oppdaget på søndagen at vi bare hadde to lys, så vi har bare hatt de fram til nå). Også fikk jeg kjøpt konvelutt til gaven til daysi, og funnet en (liten)  gave til mamma som hun kommer til å like. Jeg må bare få kjøpt den først.  Ogsååååå, måtte jeg kjøpe kattemat til den lille snuskebassen min.  Whiskas med lam, så det ble til at jeg kjøpte 5 stykker, siden de tydeligvis ikke selger de på de butikkene som er nærmest oss. Så var det innom dyrelegen, for å kjøpe tørrfør.

Deretter var jeg en kort tur i sentrum før jeg dro hjem. Jeg var egentlig ganske så lei det jeg kom hjem. Bare littegranne sliten.  Egentlig så har det være en ganske fin førjulsdesemberfredag her. Klart fint vær, uten skyer, med nydelige farger og ganske så kaldt. Det er egentlig godt det!

Posted 5. desember 2008 by IborgLisa in Div. poster

5 responses to “Adventsfredag.

Subscribe to comments with RSS.

  1. æ trodde det sto whisky… haha
    men æ å flink som du vet, sendte din gave i går!
    krysser alt jeg har for at du får den jobben.

  2. Ja, Whisky med lammesmak – det smaker sikkert kjempegodt. 😛 Æ håper at æ får gaven din i mårra, og at æ får jobben. Men æ tviler på det siden æ ikke har hørt noe enda.

  3. Du får den, håper jeg! håper bare at jeg klarer å våkne tidlig nok på torsdagen.. .

    Jammen jammen du kom deg jo opp. Sikkert tilslutt. Det var det ialledfall det æ gjorde. 😉 Men æ får nok ikke jobben siden æ ikke har hørt noe.

  4. jeg håper for deg at du får den jobben! Det hadde vært SÅ kjekt, da!

    Så må dere to kose dere sammen når dere møtes igjen! 🙂

    Ja, det hadde vært mere enn bare kjekt. Hihi. 🙂 Men æ har ikke hørt noe til nå, og hvis æ da ikke høre noe i sånn rimelig tid i mårra, så får æ heller ikke den.

  5. haha, nei ikke ring og spør om du får rabatt på bøker! Spør heller hvor mange egenmeldinger du rekker å bruke før nyttår. Dette er jo spørsmål arbeidsgivere rett og slett elsker 😀 😀
    Håper det går din vei det her nå da! *krysser labber*

    Æ syns æ ser det «æ er «syk» i dag fordi æ skal i barnehagen. *Egenmeldiga er vel til får å brukes, ja?*» Gjett kæm som hadde fått sparken ganske så fort da? Skybert. 😉

    Men æ tror ikke æ får denna jobben heller, fordi vi avtale at vess æ ikke hørte noe fram til denne fredagen så hadde æ visst ikke fått den. Det er litt greit å vite det, men samtidig så virker det som det er en litt lettvindt måte å gjøre det på.

Legg igjen en kommentar

