Lørdagsting   2 comments

For en gang skyld skal jeg ha ett innlegg som ikke inneholder så mye sutring og klaging. Tror jeg da. Here goes: I formiddag dro jeg på biblioteket i byen. Der har jeg ikke vært på en stund, og bare sett etter bøker som ikke er relatert til studieting. Så jeg var det bare å kikket og fant tre bøker som jeg lånet. Mens jeg kjørte til byen så kom jeg på at mamma brukte og ta meg og broren min med på biblioteket da vi var små. Ofte tror jeg at vi faktisk gjorde det på fredager. Iallefall den ene gang jeg husker spesielt godt. Hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men jeg husker at vi lånte Ole alexander filibombom lydbok til meg. Som jeg mener at jeg lånte noen ganger.

Selv om jeg ikke var der så lenge i dag, så liker jeg å være på bibliotek. Bare gå å se på bøkene. Lese titler, lese bak på de bøkene som har titler som vekker interessen min. Hadde jeg være litt lur før 3 år siden, så hadde jeg tatt å blitt bibliotekar med engang istede for visuell kultur studiet. Egentlig så lurer jeg på om skal gjøre det til neste år.

Bli bibliotekar altså. Med deltidsjobb hvis jeg får det. Men egentlig så kunne jeg ha tenkt meg å jobbe veldig lenege før jeg begynner på noe nytt. Men samtidig frister det å ta noe mere konkret, slik at det kanskje blir lettere å få en jobb. Uki. Bort fra dette, eller så kommer det bare til å ende opp som ett klageinnlegg.

Anyways. Da jeg var ferdig på biblioteket dro jeg på Obs. Bare for å kjøpe litt smågodt på tilbud. Og litt engelsk konfekt fra Coop. Og nå blir det ikke noe mere sånt kjøp før jeg får penger.  Etter jeg kom hjem så har jeg skiftet på seng, og latt være å støvsuge og vaske rommet. Noe jeg blir straffet med om noen dager når det begynner å bli støvete.  Og leste jeg ferdig The book thief, og begynte på den ene biblioteksboka.

Så jeg har fått gjort det meste jeg hadde planer om i dag. Borsett fra å gå tur. Som jeg skal i morgen. Fordi det har jeg bestemt meg for. Nemlig!

Ps: Selv om jeg kanskje enkelte ganger angrer på studieretningen så angrer jeg ikke på å ha studert på Lillehammer. Ellers hadde jeg gått glipp av en del opplevelser.

ps2: Forrtesten så lurer jeg på om jeg skal kvinne meg opp til å ta kontakt med en av de plassene her, som gjør slike ting som kanskje er relatert til studiet mitt. Men egentlig så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre der.

Posted 30. august 2008 by IborgLisa in Div. poster

Tagged with , ,

2 responses to “Lørdagsting

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hihi, æ også lånte 3 bøker på fredag 🙂 Syns du skal bli biblotekar, må være ett koselig yrke!

    Da er vi begge flinke biblotekera.Eller bare flinke brukera av dem. Og det må jo være litt koselig. Iallefall når kanskje kan få låne de nyaste bokan først. *tihi*

  2. syns egentlig også at du ska blir biblotekar, så får du speialisere dæ innenfor media eller noe?

    Kanskje det faktisk kan være litt bra å ha en biblotekar som har peiling på filma og seria i tilegg til bøker? Det syns æ at burde være.

Legg igjen en kommentar

