Ord som gir meg mye dumt og tenke på.   2 comments

«Det var ikke alle som var helt fornøyd med deg sist gang», sa hun som jobber på avlastingen/rehabilliteringa. Og all min usikkerhet kommer fram. Den setninga i tillegg til den stille «demonstrasjoen» på vasketralla satt det i gang. For det første jeg så da jeg kom opp til i går var at moppeskaftet var brukt, og var blitt satt opp ned. Med den skitne moppen på. Som var skitten, selv om jeg hadde vasket der på tirsdag. Det ble som en demonstrasjon på at jeg tydeligvis ikke kan vaske rent likevel.

Det var snakk om noen kaffeflekker inne på stua/oppholdsrommet. Som jeg ikke kan huske at jeg har sett. Men gulvet har en merkelig grønnfarge, så der er ikke bestandig like lett å se alt av flekker. Så det kan hende at det faktisk var kaffeflekker der – og at jeg bare ikke hadde sett dem. For ellers hadde jeg sørget for å få dem bort med en gang. Hun spurte om jeg kunne vaske med en våtere mopp slik at flekkene blir bort. Jeg sa at jeg heller kunne ta vann direkte på kaffeflekkene istede. Fordi det er lettere å kni det bort med moppen når flekkene blir våte, og det blir helt jævlig og vaske hvis moppene skulle ha vært våtere enn det jeg bruker å ha dem. Men det siste sa jeg ikke.

Egentlig så var måten hun sa det på ganske så nøytralt. Så egentlig var det greit. Men jeg begynner å tenke ting som; hvem var det som ikke syns det ble rent nok; beboere eller de ansatte? Var det virkelig kaffeflekker der når jeg vasket, og hvorfor klarer jeg ikke å huske om det var det? Er det mulighet for de flekkene kunne ha kommet etter at jeg var dratt (siden flesteparten av de som bor der nå hadde kaffestund på stua da?)?

Også begynte jeg å tenke at det egentlig skulle ha vært vasket der flere ganger enn bare to ganger i uke. Nå vasker jeg tirsdag og torsdag (til vanlig tirsdag og fredag), og selv med bare en dag i mellom – så er det jævla skittent. Egentlig er det verst på tirsdager siden det da har gått flest dager.

Men jeg føler nå at jeg ikke kan noe. Selv om jeg vet det motsatte. Og nå har jeg bare en ekkel følelse at av jeg aldri klarer å få meg en annen type jobb – selv om det er det jeg aller aller aller helst vil. Fordi jeg klarer ikke tanken på at jeg vaske resten av min yrkeskarriere. Selv om renholdere har en viktig jobb – uansett hvor kjip den egentlig er.

Posted 18. juli 2008 by IborgLisa in Div. poster

Tagged with , , , ,

2 responses to “Ord som gir meg mye dumt og tenke på.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er bare de som liker å skylde på andre og aldri innrømme at det var dems skyld.. det er bestandig vaskekjærringas skyld … dem e bare dumme!!

    Spesielt dem der hjemme. *Her dømmer man ikke folk i det heeeele tatt – og er overraska når det viser seg at de faktisk kanskje ikke er sånn.*

  2. Prøve å ikke tenke på det, alle ser ned på vaskedamen og sånne bitchie folk som ikke har bedre å gjøre enn å se etter en flekk på gulvet skal du bare heve dæ over!

    Takk for støtten. Blir en smule irritert, også kommer all usikkerheta mi fram igjen. Er så lei av det.

Legg igjen en kommentar

