Er jeg virkelig ensom?   4 comments

Noen ganger lurer jeg på om jeg virkelig er ensom. På en måte er jeg det. Iallefall så lenge jeg bor her hjemme, fordi jeg har ingen venner som bor her lengre. Bare bekjente. Som jeg ikke har hatt så mye kontakt med de siste årene, så dermed kan jeg ikke helt forvente at de skal ta seg tid til å gjøre ting sammen med meg. Spesielt siden de fleste av dem er opptatt med barn, egen familie i tillegg jobb. Så de jeg egentlig har her er den nærmeste familien min. Som er greit for nå, men jeg tviler på at jeg blir boende her så alt for lenge. Trangen til å flytte er iallefall kjempesterk.

Men samtidig så er jeg egentlig ikke så ensom. For selv om jeg ikke har så mange venner her, så har jeg det. Venner altså. De er bare spredt utover landet, så det er ikke så ofte jeg får se dem. Men likevel har vi kontakt. I mindre eller større grad, og oftere i noen perioder enn i andre. Så egentlig så er jeg ikke ensom. Jeg har bare ikke så alt for mange å være sammen med. Kanskje det forandrer seg den dagen jeg virkelig får en fast jobb. Det er iallefall lov til å håpe.

Posted 20. mai 2008 by IborgLisa in Div. poster

Tagged with , , , , ,

4 responses to “Er jeg virkelig ensom?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det forandrer seg, håper jeg også. ensom i mengden og ensom forlatt.

    Kanskje det foranderer seg når vi får jobb? Og kanskje får råd til å gjøre noe mere, og bli kjent med nye folk gjennom jobb?

  2. Når man flytter kan det ofte forandre seg med venner. Man får nye men de er liksom ikke helt VENNER. Venner er dem, men ikke SÅNNE venner! 🙂

    Kjenner godt til det der.
    Flytter du norover igjen da?

    Flytta nordover igjen i desember, og ingen av de æ virkelig kjenner og betrakter som skikkelig venna bor ikke her. Det er litt kjipt. Men håper når æ får jobb at det kan by på noen nye bekjentskap iallefall.

  3. Du får flytte opp hit og gå på skole til høsten.. så får du bli m mæ og una på tura i skog og mark så ofte du vil..

    Vudere faktisk veldig sterkt å flytte oppover det. Spesielt vess æ ikke får noe fast jobb snart. Får se etter inntaket i juli – er det ledige plassa på det du skal gå så tror æ det er sjanse for at æ tar det.

  4. Ja du, det er alltid bra borte, med nye miljø og ting og tang som vi ikke er vant med, og slikt KAN være hyggelig.
    Men hjemmer er tross alt best vennen!
    Føler med deg i dine grublerier!
    Kos deg i helgen i hvertfall!

    Klem fra meg

    Det skal bli godt å komme bort igjen. Enten det er litt lengre nord, eller sørover en plass. Har aldri trives så altfor godt her hjemme. Selv om det i perioda er kjempegodt å være hjemme hos mammaen min. 😉 Og når æ kan være på besøk hos pappa, der verdens nydeligaste småsøsken er. Men likevel frister det å flytte. Merkelig greier.

Legg igjen en kommentar

