Lillejulaften.   2 comments

Og her sitter jeg. Med egentlig veldig lite julestemning. Egentlig burde jeg ha fått det nå siden mammaen min fortalte hva jeg skulle vaske – slik at hun slapp å gjøre det (siden hun vasket noe annet). Kanskje det kommer senere i kveld når juletreet er pyntet, og det begynner å se litt mere julete ut her.

Stattmett er jeg iallefall nå, etter lillejulaftensgrøten vi bestandig har til middag på lillejulaften. Fine tradisjonen. Men siden faren, stemoren min og småsøskene mine feirer jule på vestlandet i år, så går jeg glipp av en lillejulaftentradisjon. Nemlig det å dra dit og levere julegaver – og selvføgelig få gaver. Det er koselig, det er ferdigpyntet tre, varme på peisen og kaffe og julegodt (som twist).

Men jeg og storebroren min fikk være litt borte på gaveutdeling, vi var nemlig på besøk hos søskenbarnet våret (der vi gir døttrene hennes gaver, siden de på en måte er mere som søskenbarn som oss. Da de er 2 og 5 år yngre enn meg). Der fikk vi heldigvis litt kaffe, siden ingen av oss har fått drukket det tidligere i dag.

Jeg håper jeg får den gode følelsen i kveld, eller i morgen.

2 responses to “Lillejulaften.

Subscribe to comments with RSS.

  1. kom plutselig på at vi ikke har spist grøt i jula! og æ som alltid spiser det i juletidene..

  2. jammen, det må dokker jo gjøre.

Legg igjen en kommentar

