Formiddagskos?   9 comments

Det snør ute. Og jeg sitter her inne med varmovnen på, radioen på og en halvfull kopp te framfor meg. Det Kunne ha vært så koselig som det høres ut, hadde det ikke vært for at jeg må skrive om den heller større del av oppgaven min, slik at jeg kan sende den inn til veilderen min. Også må jeg fortsette å skrive i morgen. 8 sider igjen. 8 dager igjen. Men jeg bør aller helst være ferdig en gang på onsdagen slik at jeg kan bruke tiden før jeg leverer inn på torsdagen på å printe ut og lese gjennom.

Jeg er redd. For å stryke igjen. For å være en fiasko. For ikke å være bra nok. En reddsel jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Heldigvis har jeg verdens beste lillesøster som sier at hun er glad i meg. Jeg tror egentlig hun vet hvor mye det betyr for meg.  Veldig mye  iallefall.

Egentlig så har bare lyst til å droppe skriving i dag, og gå ut. Være ute i den friske luften og snøværet. Med akkurat passe mye snø. Og kanskje bli kvitt noen av disse mindre koselige tankene jeg har i dag. Men jeg må nok jobbe. Litt til iallefall. Også får jeg håper det snør akkurat passe mye i tidsrommet mellom ex.phil eksamen og muntligen slik at jeg kan være tullete nordlendig og være ute da.

Jeg må bare drikke opp teen først. Og jeg skal klare å ikke stryke. Og plutselig kjennes alt litt bedre.

Posted 28. november 2007 by IborgLisa in Div. poster

Tagged with , , , , ,

9 responses to “Formiddagskos?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du stryker ikke, denne gangen har du en flink veileder. og du skikkelig skrive masse flink er

  2. Æ er iallefall flinkare skriver vess æ tar pc, blokk og masse ark og sitter i senga. Da æ ikke internett har og konsentrer meg litt mere iallefall.

  3. pst: er det helst sånn at man skal late som man ikke leser her nå – og i hvertfall ikke kommenterre noe – bare sånn for ikke å forstyrre deg i skrivingen?
    Jeg er sikker på at du ikke stryker, du har liksom fokus mot faget merker jeg, du har bare slitt litt med å strukturere deg selv til å lese/skrive. 8 dager igjen, du klarer det helt fint! Og ikke bruk til på å være redd for å stryke, det hjelper i hvertfall ingen ting. Alt man går og engster seg for her i verden, alt man er redd for…tenk så mye energi man bruker på å være negativ mot seg selv – og så går det nesten bestandig mye bedre enn man tror! Heia borgalot!!

  4. ps: unnskyld, det ble lang kommentar, ikke les den, det tar bare tid fra eksamenslesningen din 🙂

  5. Lange kommentar gjør ingenting. 😛
    Fikk plutselig til å skrive om en del av det som skulle skrives om. Så da spørs det vel bare hva veilederen min (og ka storebroren min) sier. Så da spørs det vel bare om æ klare å være like flink nu i kveld og resten av uka.
    Arg, litt frustert blir man bare litt innimellom. Men, dette skal å bra. Bare æ blir ferdig.

    Ps: Æ håper æ overleve selv om æ leste den. 😀

  6. haha…uffda…det håper da virkelig jeg også! Men nå tar jeg kanskje unødvendige sjanser her som legger igjen enda en kommentar…og så leser du den…og så vet vi ikke hvordan det går.
    iiiiiik!! 🙂

  7. Fysj og fysj. Æ tror heller irritrasjonen over bursdagsbarn-naboen min har drept motivasjonen min i kveld enn kommentaran dine. 🙂

    Men æ tror æ skal komme over enda en kommentar. Æ har jo hele natt på meg. 😀

  8. Lykke til – her er en liten trøst;
    It doesn’t matter how many times you fail. It doesn’t matter how many times you almost get it right. No one is going to know or care about your failures, and neither should you. All you have to do is learn from them and those around you because… All that matters in business is that you get it right once. Then everyone can tell you how lucky you are.
    Mark Cuban

  9. Hei. Takk for lykkeønskninga og sitatet. 🙂

Legg igjen en kommentar

